Gün boyunca içilen bir bardak vişne suyunun yaratacağı mucizeleri biliyor musunuz?
Yakut kırmızı rengi ile reçelini yemeÄŸe alıştığımız viÅŸne, içerdiÄŸi mineral ve vitaminler sayesinde, birçok hastalığa karşı koruma kalkanı yerine geçiyor. İçeriÄŸinde bulunan ve meyveye kırmızı rengini veren “antosiyanin” ise viÅŸneye hücre yenileme yani antioksidan özelliÄŸini kazandırıyor. Günde bir bardak viÅŸne suyu tüketimi ile vücut günlük antioksidan ihtiyacını karşılıyor. Kalp ve damar hastalıklarından kansere hastalık riskini azaltmaya yardımcı olan viÅŸne, kas aÄŸrılarının hafifletilmesi, hafıza geliÅŸimi ve kilo dengeleme gibi konularda da etkin rol oynuyor.
Tam bir vitamin ve mineral deposu olan vişne meyvesinde bulunan A ve C vitamini ile sodyum, potasyum, kalsiyum ve fosfor mineralleri, özellikle ateşli hastalıklara karşı güçlü bir silah.
ViÅŸnenin “ekÅŸi” artıları
Ferahlatıcı etkisi yüksek bir meyve olan viÅŸnenin ÅŸeker oranı kirazdan düşük olduÄŸu için daha az kalori içeriyor. Diareyi kesmesi ve idrar söktürücü özellikleri, mide ve karaciÄŸerin düzenli olarak çalışmasına yardımcı olmasının yanı sıra, vücutta biriken fazla suyun dışarı atılmasında etkin rol oynuyor. Sindirim sisteminin dengeli ve düzenli fonksiyonu için önemli bir meyve olan viÅŸne ile ilgili yapılan ön araÅŸtırmalar gösteriyor ki; viÅŸnedeki “antosiyanin”ler, kolon kanseri riskini de önemli ölçüde azaltıyor.
Kırmızı ve mor renkli meyve ve sebzelerde, çiçeklerde, morumsu yapraklı ağaçlarda bulunan renk verici bir madde olan antosiyanin, içinde bulunduğu meyvede çok güçlü bir antioksidan yani hücre yaşlanmasını önleyici bir etki yaratıyor. Antosiyanin yardımıyla sağlıklı dokuları ve hücreleri koruyan vişne böylelikle, anti-aging özelliği de taşıyor ve kanser ile kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor. Antosiyanin oranının yükseldiği koyu renkli olan vişnelerde, aynı zamanda daha fazla miktarda minerale rastlanıyor.
Japon beslenme uzmanları tarafından, Tsuda Üniversitesi’nde 2003 yılında gerçekleÅŸtirilen bir araÅŸtırmaya göre, hipoinsülinemi ve hipoglisemiye yol açabilen yüksek yaÄŸ içeren besinlerin verdiÄŸi söz konusu zararlar, antosiyanin sayesinde dengelenebiliyor. DiÄŸer bir deyiÅŸle, ÅŸeker düzeyi düşük olan viÅŸne, kilo kontrolünde önemli bir görev üstleniyor. Michigan Üniversitesi’nde yapılan çalışmalar, antosiyanin maddesinin kolesterolün, kan ÅŸekerinin düşürülmesi ve karaciÄŸerde daha az yaÄŸ birikimi konusunda çok etkili olduÄŸunu ortaya çıkarıyor. ViÅŸne ise, antosiyanin açısından en zengin meyveler arasında yer alıyor.
Beslenme uzmanları, günlük antioksidan ihtiyacının karşılanması adına günde 3,000 – 5,000 ORAC (Oksijen Radikalleri Emilme Kapasitesi) ünite alınmasını öneriyor. Yaklaşık 100 gram viÅŸne suyu konsantresinde ise, 12,800 ORAC ünite bulunuyor. Bu da gösteriyor ki, günde bir bardak olarak tüketilecek viÅŸne suyu, vücudun antioksidan
Doğal ağrı kesici
Michigan Eyalet Üniversitesi tarafından yürütülen bir araÅŸtırmaya göre, “antosiyanin” olarak bilinen kırmızı kimyasalların aynı zamanda kas aÄŸrılarını hafifletebileceÄŸi belirtiliyor. Spor egzersizleri ve ağırlık çalışmalarının hemen sonrasında oluÅŸan geçici kas zedelenmelerinde, içeriÄŸindeki antosiyanin sayesinde viÅŸne etkin rol oynuyor. Yaklaşık olarak 100 – 120 viÅŸnenin antosiyanin içeriÄŸine sahip olan bir ÅŸiÅŸe viÅŸne suyu, aÄŸrı kesici yerine doÄŸal ve keyifli bir alternatif sunuyor.
Bu haber toplam 2856 defa okundu